Företagsflytt

Våra erfarna projektledare och medarbetare finns med dig hela vägen från planering och packning till flyttdagen. Det enda du behöver göra är att flytta in.

Bilden visar en man som står och packar flyttlådor för en företagsflytt

Allt du behöver till kontoret

En kontakt för alla dina behov. Enklare än så blir det inte.

Allt från ett ställe

En kontakt, färre leverantörer och mer flyt i vardagen. Vi tar hand om helheten så att du slipper strulet.

100% klimatkompenserat

Vi klimatkompenserar 100 % i scope 1, 2 och 3, och öppnar dessutom upp för gröna lån.

Digital kundportal

Du har full kontroll och en unik översikt av allt du beställer från oss. Du slipper alla oklarheter kring leveranser och beställningar tack vare vår smarta kalender.

Hög servicenivå

Vi kombinerar hög kompetens, service och kvalitet för att allt alltid ska fungera precis som det ska.

Hur jobbar vi med miljöavveckling?

I samband med ditt företags flytt hjälper vi dig att se över dina befintliga inventarier och säkerställer att det som inte ska med i flytten tas om hand på bästa möjliga sätt för att minska miljöpåverkan. Vi redovisar dessutom vilka hållbarhetsvinster din verksamhet kan göra i samband med avveckling av lokalerna, i jämförelse med en mer traditionell kontorsflytt.

Återbruk

Tillsammans går vi igenom det ni inte vill ha med i flytten och ser till att så mycket som möjligt återbrukas. Vi hjälper dig med försäljning där hela intäkten går tillbaka till ditt företag. Det som inte är säljbart doneras bort till behövande.

Källsortering

Allt kan inte återbrukas, vissa saker måste tyvärr slängas. Vi ser till att det som ska slängas sorteras och återvinns. På så vis går så lite som möjligt till spillo och vi minskar förbrukningen av naturresurser.

Effektiva transporter

Genom att packa och placera ditt gods mer effektivt i flyttbilen och använda rätt dimensionerade flyttfordon krävs färre turer, vilket minskar CO2-utsläppen.

Person håller i en återanvänd träskiva i samband med miljöavveckling vid företagsflytt. Bilden symboliserar Joyweeks hållbara arbete med återbruk och miljövänlig hantering av material när företag flyttar till nya lokaler

Varför använda Joyweek för företags - och kontorsflytt?

Fortsätt med Joyweek efter kontorsflytten – för en sömlös kontorsvardag

En lyckad kontorsflytt slutar inte vid inflyttning – den fortsätter med att allt fungerar smidigt i den dagliga driften. Därför väljer många av våra kunder att fortsätta anlita Joyweek även efter flytten. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster som underlättar vardagen, däribland kontorsstädning, leverans och service av kaffemaskiner, bemanning, växter och förbrukningsmaterial - en heltäckande tjänst inom office managing helt enkelt. 

Genom att låta Joyweek ta ett helhetsgrepp om arbetsplatsens servicefunktioner får ni en trygg, flexibel och professionell partner som känner era behov. Vare sig det handlar om regelbunden kontorsstädning, en välfungerande kaffelösning eller daglig support i reception och kontorsservice, finns vi där för att få verksamheten att rulla smidigt – så att ni kan trivas på jobbet och gör det ni är bra på.

Att behålla Joyweek som leverantör efter en kontorsflytt är inte bara praktiskt – det är smart. Vi kan er organisation, era rutiner och har redan en etablerad relation. Det gör att ni sparar både tid och resurser samtidigt som ni får ett kontor som fungerar från dag ett.

 

Flytta med Joyweek!

Våra experter har jobbat flera år med fastighetsbolag och hjälpt företag att få flyttprojekt i mål. Kom igång idag och undvik flyttstressen.

Leende kvinna bär flyttkartong i solbelyst rum under kontorsflytt med Joyweek

Vill du ha hjälp med inredning också?

Våra erfarna inredare kan ta fram en bra lösning oavsett om du bara vill ommöblera eller göra en total makeover.

Ljust konferensrum med träbord, gröna växter och modern belysning – exempel på kontorsinredning för företag